Eğitimin Hedefleri:
Günümüzde hizmet alınan tedarikçilerin ürünlerinde kalite ve fiyatlar birbirine yaklaşmış durumdadır. Rekabette fark hizmetlerde oluşturulmaya çalışılmaktadır. Tedarik Zinciri Yönetimi, kısaca sürekli ve hızlı ürün/hizmet akışlarını organize etmek ve işletme iş süreçlerini bir bütün olarak görmektir. Günümüzde her kurumda daha çağdaş, ileri satın alma ve tedarik zinciri yönetimi yaklaşımlarının uygulanması giderek önem kazanmaktadır. Bu eğitim sonunda katılımcılar kurumları için hem kaliteli, hem karlı hem de takip ve karşılaştırma sistemi geliştirilmiş satın alma ve tedarikçi işbirliği üzerine teknik bilgileri kazanacaklar.
Eğitimin İçeriği:
Kurum içi ve dışı paydaşlar entegrasyonu
Yapılanma temel haritası
Satınalma yönetimi
Tedarik, tedarikçi ve satınalma ilişkisi
Tedarik zinciri yönetiminde ürün akış(lar)ı
Tedarik zinciri makro süreçleri
Satınalma stratejisi bileşenleri
Tedarikçi risk analiz noktaları
İşletme alt sistemleri
Alt sistemleri oluşturan temel fonksiyonlar
Satın alma sistematiği
Organizasyonel elementler
Satınalma döngüsü
Tedarikçi belirleme aşaması
Tedarikçi seçim yöntemleri
Bireysel karar verme
Satın alma karar süreci aşamaları
Süre: 2 tam gün